Schalger down under

Fatta min lycka när jag inser att Eurovision Song Contest kommer visas här i Australien!?! (Egentligen bryr jag mig inte alls schlager, men min snara hemkomst/hemlängtan vrider upp förväntningarna sju varv och jag kan således inte ens sitta still vid tanken på Perreli.)

Det är SBS, en blek kopia av SVT, som står för kalaset. Tyvärr visas det inte live (klockan är ungefär 4 på morgonen här då..) utan jag får vackert vänta till söndag kväll innan jag får njuta av showen. Hela 16 timmar efter Sverige! Därför svor jag något högtidigt löfte om att inte logga in på internetet på en HEL DAG!! för att överaskningen om vinst eller förslust inte skall förstöras.

Detta kan ju även vara bra som ett steg i min internetavvänjning. Det är svårt att sluta när jag är van att sitta vid datorn 8 timmar om dagen från skolan. Det är väldigt svårt att sluta. Trots nack-kramper och musarm säger något åt mig att logga in på aftonbladet bara en gång till..

Shit vad har jag gjort!? Jag börja redan ångra mig. Internet, hur ska jag någonsin klara mig utan dig i Thailand?

Kommentarer
Postat av: ullrika

du behöver inte direkt hålla dig ifrån internet för att du åker till thailand, det är nog ett av världens internetcafétätaste länder? varenda liten paradisstrand av klass har ett sånt

2008-05-26 @ 21:58:24
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0