Vilken skola man har

Vet inte hur mycket jag har berättat för er om min skola?

Den är inte som andra skolor.
Vi får nytt schema varje vecka, så planering är ju bara att glömma. Skaffa jobb lika omöjligt. Våra lärare turas lite om att undervisa de olika kurserna, så ingen vet egentligen vad som gäller. De har inte förrän förra måndagen kunnat ge mig ens ett PRELIMINÄRT datum för när vi ska sluta. Eleverna är alltid sena. Läraren ännu senare.
Inte som svenska skolor helt enkelt.

Det händer att jag sitter och muttrar tyst för mig själv "ordning, ordning, reda, reda, drill, drill, diciplin, diciplin" för att få känslan av lite struktur i alla fall.

I morse hade de klantat till sig totalt. Jag kom beredd på ytterligare två dagar Print & Prepress när de säger:
"oooops. vi har visst dubbelbokat. Ni har kursen graphic design också. S a m t i d i g t."

Hur tror ni de löser detta dilemmat?
Solklart, de stryker helt enkelt mina Print lektioner.
Deadline är fortfarande tisdag, men jag har blivit av med 16 arbetstimmar. Yessss.

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Var gärna med i min grymma tävling, det enda du behöver göra är att skriva 1 kommentar och din skostorlek! :)

2008-01-21 @ 03:25:16
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: t0tta

Oh.. Lät ju nice.. Kan tänka mig att den svenska delen av dig kokade.. Det hade min gjort, kan jag tala om..

2008-01-21 @ 06:30:46
URL: http://t0tta.blogg.se
Postat av: joel

hej stackare... jo, jag glomde min mobil hemma sa jag blir nog lite svar att fa tag i... tur att det finns blogg da!!! puss

2008-01-22 @ 00:21:22
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0