Måndagstraditioner

Vad är typiskt för måndagar?
Att snooza klockan och krypa tillbaka i sängen. Extra svårt är det att gå upp när en mysig Joel lägger armen runt mig och pussar mig i nacken. Då blir det gärna 2-3 snoozar.

Hemlängtan är också vanligt. Av någon anledning inträffar det oftare på måndagar. Jag ringde hem och fick prata med Pappa, Jesper och Mamma. Det var skönt. Har inga pengar kvar på mobilen men det är det värt.

Kommer till skolan precis halv nio och inser att det är bara jag här.
"Helvete, hade vi inte lektion idag?"
Joo det är klart vi har. Men jag glömmer att vi är ju inte i Sverige. Tio minuter senare börjar eleverna sakta droppa in. Tjugo minuter senare tittar läraren in en sväng, frågar om jag klippt mig, och försvinner igen.

Klockan är nu fem över nio.
35 minuter för sent börjar lektionen.
Ingen har gjort sin läxa.

Kommentarer
Postat av: joel

imorgon ska jag vara extra gosig :)

2008-01-14 @ 08:51:30
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: t0tta

Hahahahaha.. De flesta svenskar hade fått spel där. Kul =)

2008-01-15 @ 04:46:53
URL: http://t0tta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0