Jag vill inte gå till skolan!

Idag var det dags. Slut på lov och festligheter, nu börjar verkligheten.

Jag har av någon anledning gått och fruktat skolstarten. Lovet var alldeles för kort och tanken på att det var mitt enda är inte så upplyftande. Tempot kommer öka ända tills examen, och osäkerheten med schemat börjar sakta tära på mig. Vet fortfarande inte när jag kommer få sluta, vet inte ens när jag går i skolan nästa vecka. Har funderat på att skaffa jobb, men det är svårt att hitta något som är lika flexibelt som skolan.

Drömde inatt att jag bokat en biljett hem men fortfarande två dagar innan avresa kunde de inte säga om jag fick följa med flyget eller inte.


Nu sitter jag här i alla fall. I två veckor ska vi läsa en kurs som heter Digital Prepress. Det handlar om hur man skickar sina saker till tryck. Mycket användbart antagligen, men också mycket tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0