To Do Oslo!

Idag ringde de från jobbet och ville hälsa mig välkomen!
Wow, tänkte jag. Vad trevligt att de ringer så långt i förväg. Så säger den trevliga norskan på andra sidan mobilen "Ja, du kommer ju börja här om drygt en månad..." och mitt hjärta stannade. Vad fan säger kvinnan?!?

Men jo, det stämmer. Någonstans i mitt sinne tänkte jag att oktober var så långt bort, men icke. Paniken väller fram. hur ska jag hinna? Vad ska jag göra??

  • Fixa lägenhet
  • Skriv kontrakt med jobbet
  • Skaffa norskt personnummer
  • Låna bil till flytten
  • Kolla upp hur det blir med a-kassan
  • Kolla upp försäkringar
  • Skaffa norsk kontantkort till mobilen
  • Frysa mitt sportlife konto
  • Ordna med andrahandsuthyrning av min lägenhet
  • Packa
  • Förnya mitt VISA-kort

Sådärja, nu mår jag bättre. Allt blir mycket enklare som en lista.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Skaffar du dig tele2 champion ringer du før samma pris i norge och sverige.

Tror det ær 39 øre minuten.



Galet prisvært.. nær jag tænker efter VET jag inte om det finns som kontantkort.. men.. det var bara ett litet førsøk till hjælpsamhet! :)

2008-08-19 @ 22:23:04
URL: http://leben.blogg.se/
Postat av: EgoElin

En sån där lista hade jag typ mä när jag skulle jobba där..men jag ä så jävla dålig på å fatta sånna där viktiga grejjer mä banken å shit. Å norska personnummer ä skumma. Men min rutinerade kompis fick bli min mentor..haha..stackars henne.

2008-08-19 @ 23:03:35
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: Iah

Norskt personnummer? Menar du allvar?

Varför måste man ha ett norskt om man är svensk och hur ser de norska ut om de är så viktiga???

2008-08-20 @ 10:22:23
URL: http://mangoolife.blogg.se/
Postat av: DD

BAH, man inser ju bara hur sjukt mycket det finns att göra på hur kort tid som helst. Hatar listor...



Men jag blir lite knäpp på dom där tokiga Norrmännen som kräver att man ska ha en liten bild av sig själv på kreditkortet annars får man inte handla. Märkligt...



2008-08-20 @ 13:20:30
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=1458

2008-08-20 @ 18:54:15
Postat av: Agge

Bara att gå på igningskontoret samma dag du kommer hit. Tog aslänge innan jag fick mitt personnummer. Finns massor med trevliga kollektiv att bo i om man vill, annars hittar du lätt boende på finn.no eller hybel.no. Och en bil behöver du väl inte än? Bara ta med dig en stor väska med kläder tills du hittat boende, så kan du hämta annat du vill ha sen. Mycket lättare att flytta runt om man inte har så mycket att släpa på :)



Kul du oxå kommer ränna runt här i krokarna snart.



Och synd med dig och Lottis. Och jag har färgat håret hos frisören en endasste gång. jag är för snål, mycket billigare å görat själv :)

2008-08-21 @ 14:05:50
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Louise

Med kontantkort och så är tele2 billigt när man ska ringa till sverige. Finns ett speciellt "svenne" abbonnemang här i norge :P man betalar bara uppringningskostnaden till sverige på 69 öre sen gratis plus 200kr i månaden har jag för mig det var. Det är ju bra om man ska ringa mycket hem. Vad har du fått för jobb då? Har nyss börjat läsa din blogg så hanger inte med! Hur går det att hitta boende? Läste i Aftenposten att det är svårt att få tag på lägenhet nu.=/ Men får önska Lycka till i letandet! :) Klem

2008-08-24 @ 18:18:50
URL: http://windelov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0