Vårkänslor

Fast egentligen kanske jag borde kalla det höstkänslor? För det är ju faktiskt så.. att vi har höst här nere nu. På söndag går vi över på vintertid och dagarna kommer bli superkorta.

Men idag sken solen och det var helt vindstilla. (vilket inte händer särskilt ofta i den blåsiga hamnstaden Sydney.)
I skuggan var det lite kyligt, sådär så man fick gåshud. Men när solen kom då var det helt underbart. Solen stod sådär lågt som den gör på våren, och kastar långa skuggor överallt.

Folk satt på uteserveringar och sörplade kaffe, och i luften känner jag hur någon grillar. Min kropp är fortfarande inställd på svenska årstider så hela dagen har jag gått omkring med vårkänslor! Ni vet - lite sådär extra sprallig och kär. Glad och fnittrig.

Känns skönt att jag faktiskt ska få komma hem till den Svenska sommaren snart.

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja den längtar jag också efter!! Igår var det vår i luften här hemma med.

2008-04-04 @ 11:34:10
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: t0tta

Då får vi ju hoppas att det blir en svensk sommar att komma hem till.. Eller som det har sett ut de senaste åren.. En osvensk sommar...

2008-04-04 @ 15:22:01
URL: http://t0tta.bloggsida.se/
Postat av: ullrika

va festligt att en australiensisk höst blir en svensk vår! å deras vinter är väl typ samma klimat som vår sommar?

2008-04-04 @ 19:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0