Sleepover

Sura efter gymmet drog vi hem till Priyanka för en äkta sleepover. (okej.. kastar sten i glashus här med tanke på tidigare inlägg om svengelska.. men finns det ett svensk ord för detta?)

Där hade hennes mamma lagat indisk curry. Till detta serverades ris, stekt potatis samt gurksallad. Och självklart Roti. Runda bröd de steket i pannan. *ehrm* rättelse.. runda bröd JAG fick steka i pannan! :D Av någon anledning var man tvungen att göra med med händerna. De gillar att göra saker med händerna indier. Så jag fick vackert peta runt brödet på den heta plattan med bara fingrarna. Och vända den, återigen med fingrarna. Phiew.

De fnissade lite när jag högg in med kniv och gaffel.
Fattade inte varför tills jag såg att de alla åt med händerna.

Efter maten kände jag ett akut behov av att komma ut och springa. Tror min kropp saknade den friska luften i förorten. För det var verkligen skillnad att springa där! Man såg stjärnorna, och slapp de evinnerliga rödljusen. Sköööönt. Det var första gången sedan vi kom hit jag kunde springa utan att stanna för bilar stup i kvarten.

Jag hade lyckats komma mitt i ett familjebråk, vilket alltid känns lite märkligt. Folk gapade och skrek. Polisen kom. Vi försökte gömma oss på hennes rum. Där visade jag lite svensk kultur på youtube, så som günter och dr bombay. De höll på att dö när de hörde "calkutta, I am a taxidriver in.. "

Kommentarer
Postat av: Petra

Polisen kom?! Shit. Och då går du och lyssnar på dr Bombay?! Hahaha!

2008-04-08 @ 08:46:32
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Amanda

Ojoj, Hannaflickan... Du skulle nog inte klara dig så bra i Alfapet på svenska nu när du blivit en sån hejare på englelska!
Övernattning är nog ett ganska välbeprövat ord. Testa att säga det några gånger, du ska nog se att du gillar det ;)

2008-04-08 @ 10:32:38
URL: http://flickanfredrik.blogg.se
Postat av: Lyssie

jag tycker inte övernattning passar direkt, det låter så tråkigt! haha ; )

hmm jo jag tänkte så där osså...
men då har jag dilemmat, ska jag plugga o bli gymnasielärare inom engelska o psykologi eller engelska och religion hahahaha :p

men det får jag bestämma om 1 ½ år : ) för just nu finns det inte många legitimerade psykologilärare på gymnasieskolorna o bla bla.. ( ;

men berätta lite om grafisk design, vad får man jobba med efter det? jag funderade på industriell design men jag upptäckte för sent att de har en examination/uppgift man ska lämna in samtidigt som man söker till utbildningen. och det hinneer jag inte göra på 2 veckor =(

kram på dig

2008-04-08 @ 11:58:49
URL: http://alyssas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0