Oanade hastigheter

Nej vi pratar inte om snabba bilar. Inte heller om X2000. Vi snackar bredband. Och inte vilket bredband som helst, Australiensiskt bredband! För det är så, att trots sina tekniska under verkar Australien ha glömt bort Internet. Det är dyrt, långsamt och framför allt begränsat!

De kallar det bredband, jag kallar det modem.

Låt oss ta en titt på vår internetuppkoppling hemma. Varje månad får vi surfa för 10 Gb. 10!! Det är ingenting. Det räcker knappt till att kolla mailen, surfa aftonbladet och blogga lite då och då. För vi är 6 personer som delar på detta. Titta på Youtube är bara att glömma. Ladda ned saker ännu mer otänkbart.

Dessutom är hastigheten helt fantastisk. I Sverige hade vi 8 Mbit/sek. Här har vi 0.06 Mbit/sek.

0.06 mbit/sek.
Sug på den.


Kommentarer
Postat av: joel

tänkte skiva ett icke rumsrent skämt om att kan inte du suga på den men efter att ha publicerat sms-disskusionen så bestämde jag mig för att det var nog med snusk...

hehe

ligger 75 kommentarer efter just nu.. shit vad folk skriver ;D

ändå har jag malt på hela morgonen.. som tur är somnar ju folk nu så jag får lite lugn och ro.. dessutom måste jag ju på toa..

njut av skolan babe.. hehe

PUSS!

2008-04-02 @ 00:17:21
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: t0tta

Hmm.. 0,06? Är det inte typ samma som 56K = modem?

Va??? Gör de en blogg.se?? Hahahaha.. Snacka om kasst val från min sida då, att välja just bloggsida...

2008-04-02 @ 00:20:29
URL: http://t0tta.bloggsida.se/
Postat av: t0tta

Jag hade blivit störtad omedelbart av en massa stockholmare... Jag hade försökt få ner de läjligt höra lönerna och gjort de rika, lite mindre rika och de fattiga lite mindre fattiga.... de rika hade slagit bakut.

2008-04-02 @ 00:22:31
URL: http://t0tta.bloggsida.se/
Postat av: t0tta

Hahahahahaha, gissa om du kommer bli besviken när du väl kommer in... Hu.. Nu är klockan typ 4 timmar över läggdags.. nattinattnatt =)

2008-04-02 @ 01:43:43
URL: http://t0tta.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0