Mer Glögg!!

Denna underbara dryck som man inte kan få nog av. Ingen Jul utan glögg som jag brukar säga.
Det har varit lite svårt att lokalisera godtagbar glögg här i Sydney, för att inte säga näst intill omöjligt :)

På Joels födelsedag hade jag snokat upp en skandinavisk restaurang med en dansk kock som serverade underbar hemmagjord glögg, och efter att jag frågat snällt lovade han att köpa till mig med! Sagt och gjort, idag kunde jag hämta upp beställningen på 4 flaskor a 12 dollar styck.

Det är lite bökigt att ta sig dit, måste bli via taxi sent på kvällen men det ä det värt! Oj vad god den är. Och ganska stark. Efter bara något glas känner jag mig glad som aldrig förr.

Det här kan nog bli en mycket trevlig Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0