Allergisk mot onyttig mat!

Nu har jag kört mitt nyttighetstema ett tag. Grundtanken är att försöka följa tallriksmodellen (1/2 grönt, 1/4 kött, 1/4 spannmål) och det låter enkelt nog. Tyvärr är det alldeles för sällan vi följer detta enkla mönster till ett längre och lyckligare liv.

Har ni någonsin försökt att köpa mat ute och följa tallriksmodellen?
Just det. Omöjligt. Enda sättet är att köpa en sallad, vilken brukar bestå av just det - isbergssallad. Kul värre. Och inte många vitaminer och mineraler där. Då känns det som man kan lika gärna hoppa över.

Oj här tappade jag spåret lite...

Nu när jag faktiskt lyckats med detta så ställs jag inför ett annat dilemma.
Min mage klarar inte av onyttig mat längre!

De dagar jag tar det lugnt och äter så som jag brukade, och så som alla andra gör, får jag en fruktansvärd magknip. Eller ont i huvudet. Eller båda. Jag sover oroligt, och i flera dagar efteråt är socker allt jag kan tänka på.

Julafton var på det viset. Massa god mat, massa magknip dagen efter.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det som gör min mage ledsen är det som 99% äter dagligen. Deras kroppar vet inget annat. Jag tror deras kroppar gråter på insidan. 

Kommentarer
Postat av: joel

ojojoj, någon hamnade i en massiv skrivattack

2007-12-29 @ 23:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0