Victory

Sitter på en restaurang med Kollegan. Jag ber honom rekommendera mat åt mig, och hoppas på en smaksensation. Hotar givetvis med stryk om maten han väljer skulle smaka bedrövligt.

Då får jag ett leende och kommentaren:
"Det är nog ingen fara. Du är ju inte kräsen av dig"

Här slutar jorden att snurra och helvetet fryser till is. För detta.. är inget mindre än en sensation. Hela mitt liv har jag varit känd som antagligen den mest kräsna flickan som gått på två ben. Jag var odrägligt petig i maten så till den grad att det faktiskt ledde till undernäring.

År följde av tjat från både läkare och föräldrar och jag startade en kamp mot mig själv. Så har antagligen en av de längsta kampanjer fortlöpt. Bit för bit, smak för smak så har jag utmanat mig själv tills denna stora dagen kom. En människa som känt mig i 5 månader menar att jag faktiskt är en av de där livsnjutande öppna människorna som INTE ÄR KRÄSNA.

Bara ett ord: Victory!

Kommentarer
Postat av: Nergfol

Va bra, då bjuder jag på surströmming när du kommer upp hit!!:P

2009-05-31 @ 06:24:15
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Njorun

Vet du... det ser jag faktiskt fram emot!! :D

2009-05-31 @ 15:04:28
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Marie

Efter en tid av frånvaro kan jag bara hålla med: Victory. Att vara kräsen på mat är att missa 99,99999999999999999999999999999999999% av livets njutning. Resten kommer av sig själv på nåt sätt...

2009-06-04 @ 22:38:42
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0