Mami

Nu har det gått snart fem år sedan jag sträckte ut vingarna och flög ut boet. Om jag skulle lista alla positiva saker jag fått av det äventyret hamnar min nya relation till mamma och pappa på första plats. Helt plötsligt var det möjligt att umgås med dem som personer, inte i egenskap av förälder.

Helt plötsligt försvann det akuta behovet att alltid göra tvärtom och irritationen över triviala saker var som bortblåst. Nu kan jag äta middag med dem för sällskapets skull, ringa och prata när jag vill, åka på oväntade besök och bli varmt välkomnad. Det är helt enkelt greit.

Vad jag försöker säga med den här långa utläggningen är att idag kommer min mamma på besök.
Jag är glad över det.
Sedan så är jag glad att jag är glad över det.

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Mammabesök lite till och från är bara trevligt!

Ha en good one, med mom.



Och, ja!

Det var väl självklart att jag kartlade varenda en som skickade pepp-mess.

Hahaha....Många hade skyddat. Damn it!

=)

2009-01-30 @ 15:51:28
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Marie

Åhh vad du stärker mig med detta. I morgon flyttar min 20-åriga mittimellan och jag tycker det ska bli skönt, roligt, sorgligt, roligt och jag ser såååå mycket fram emot när vi ska "hälsa på varandra" och glädjas åt det. Även om vi är otroligt sams för det mesta så kommer det bli på ett mer vuxet plan i och med detta avstamp i historien. Fast man får självklart aldrig glömma att det trots allt är mamma och dotter som möts.

2009-01-30 @ 23:04:10
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0