Joel flyttar in. Så smått.

Knappt har jag hunnit hem från jobbet innan det ringer på ytterdörren. Jag som aldrig får oväntade besök står först villrådig i några sekunder, jackan halvvägs och bara högerskon på. Utanför står min glada rödtott till granne.

Hon: Hej! Hur är det? Vad gör du? Oj, kom just just hem, ja det såg ja ju, jag tänkte fråga en sak?
Jag: Eum. Ja?
Hon: Jag tänkte, tror du Joel vill ha en bokhylla, för jag har en över och tänkte slänga den men så tänkte jag att Joel han vill nog ha den. Tror du han vill ha den?
Jag: Tja.. han gillar ju bokhyllor.
Hon: Ja men va bra! För jag fick den av min mamma det är en helt vanlig billys från ikea men nu städar jag ur lite och tänte annars slänga den men tänkte nog att Joel kanske ville ha den. Kan jag komma över nu ikväll? Om en timma?
Jag: Öh. Okej.

Så nu har Joel en stor, fin, vit bokhylla i min lägenhet.
Jag undrar om han själv vet om det.

Kommentarer
Postat av: Sketis

Uppenbarligen har han en rödtott till granne som tänker på honom med haha :P

2008-09-29 @ 22:23:25
URL: http://sketaful.blogg.se/
Postat av: DD

jag håller med Sketis...jag tror minsann att rödtotten ville lämna över lite mer än en bokhylla. ;D





2008-09-29 @ 22:42:24
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0