Trubbel i huset

Får ett samtal mitt på dagen av Tomas som jag delar lägenheten med. Han lägger sig till med den lena rösten och frågar om han kan få låna min dator. Kalla mig anal, jobbig eller bara bitchig, men sånt gillar faktiskt inte jag. Vi har känt varandra i knappt två dagar och han vill låna mitt mest privata. Dessutom är jag mitt i en film och håller på att ladda ned, det känns inte rätt i magen helt enkelt.

Jag säger nej, han får vänta lite tills jag kommer hem.

Väl hemma ser jag att någon har pillat min dator. I historiken ser jag att denne någon kollat sin mail, och dessutom installerat en ny version av min webbläsare. Jag blir tvärförbannad, går upp till honom och frågar om han kanske använde min dator trots att jag sa nej?

Han nekar och skakar på huvudet, varvid jag berättar om min upptäckt. Då startar en störtflod med ursäkter, förklaringar och fina ord. Han ber om ursäkt flera gånger om, ber mig om en andra chans. Snart ska jag kunna lita på honom igen, det lovar han. Under hela kvällen fortsätter han att skicka liknande sms, när jag tar emot det åttonde säger jag åt honom att gå och lägga sig. Nästa dag erbjuder han massage som plåster på såren, och kanske han får laga middag till mig?

Jag antar att det är sant, det som Joel säger: alla förtjänar en andra chans.
Och Tomas kämpar verkligen för sin.

Dagens norska ord: Kjedelig = Tråkig

Kommentarer
Postat av: t0tta

Jag hade också blivit tvärarg.. Snacka om bristande respekt... Tar för givet du kommer sätta lösenord på din dator...

2008-10-08 @ 00:51:21
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: EvE

lösenord säger jag bara! Så otroligt respektlöst gjort av honom. Tyvärr har jag insett att inte alla har samma respekt, för att låta andras saker vara ifred, som jag anser självklart.

2008-10-08 @ 14:04:05
Postat av: Dagens Eko

Vad har folk så svårt med att förstå att man inte lånar ut saker till dom hur som helst?! Jag blir lika rabiat som du när sånt händer. Lösenord och lås på din dörr är väl nästa steg för dig

2008-10-08 @ 14:08:07
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: ullrika

dagens svenska ord: sniktask.

2008-10-08 @ 23:32:14
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0