Halvlek

Idag är både en viktig dag och en totalt meningslös dag, beroende på hur man vill se det. 
idag händer egentligen inget speciellt, men nu har jag varit här i 6 månader.

Ett halvår!

Det var 184 dagar sedan jag träffade er där hemma, sedan jag kramade er hejdå och lämnade Alingsås på obestämd tid. Det känns så knäppt.

Hur har alla förändrats? Massor? Ingenting? Hur kommer det vara att träffa alla igen? Som om ingen tid passerat, eller kommer vi vara från olika planeter?

Om allt går enligt planerna så är det nu halvlek. Det är lite svårt att säga exakt eftersom jag inte vet när jag kommer hem, men att jag vill hem innan augusti är ett faktum. Faktum är att så fort skolan är klar så sticker jag. Om det blir någon omväg på hemresan återstår att se.

När jag kom ned hit var ett år en tidsrymd som inte ens gick att uppfatta. Nu när jag kan säga att vi varit här mer än halva tiden så är inte ett år så lång tid. Det känns som 2-3 månader kanske. Allt är lite overkligt mest hela tiden.

Jag bär på en ständig hemlängtan, för mitt hjärta hör för alltid till Sverige och alla mina underbara som bor där, men det är mer som en trygg känsla där jag vet vad som väntar, snarare än ett blint behov att att komma hem.

Nu ska jag minsann göra den andra halvleken den bästa tiden hittills!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0