Vinnarskalle?

Våra kära grannar Josh och Yvette är två lustiga prickar. De delar även intresset för sällskapsspel och hade lyckligtvis med sig en hel låda gott och blandat när de flyttade in.

Ett av de här spelen heter Killer Bunnies och har snabbt blivit vår oövervinnerliga faviorit. Ikväll skulle vi för första gången spela alla fyra.

Innan spelat börjar viskar Yvette lite försiktigt:
"ni borde veta en grej om Josh.. han är en väldigt dålig förlorare. Han blir helt galen alltså"

Vi lugnar henne att det är nog ingen fara och så är spelet igång. Det dröjer inte länge förren Josh svär högt, klappar i händerna när det går dåligt för andra och gör det ganska klart att han tar spelet på högsta allvar. Jag och Joel utväxlar frågande blickar men låter spelet gå sin gilla gång.

Strax därpå förlorar Josh, varvid han ställer sig upp, börjar skrika på sin flickvän. Han låter meddela att hon är ett mongoban, han hatar henne och kommer aldrig förlåta henne. Han fortsätter sin ramsa långt efter att det blivit obehagligt och vi sitter där stumma av förvåning.

Okej, en dålig förlorare har man ju stött på i sina dagar, men det här var något i särklass.
Frågan är nu.. hur gör vi om de vill spela igen??

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

hej, jag undrar om du kan hjälpa mig med en sak;
Om min design ser likadan ut för dig som på bilden som finns i mitt senaste inlägg

mydearbylia.blogg.se/1204005591_en_frga.html

Tack så mkt.

2008-02-26 @ 12:05:36
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Scream and Shout

HHAHA! fan så roligt det hade varit om jag hade gjort så. Dessvärre är jag en relativt snäll individ, åtminstone mot folk jag tycker är roliga.

Dock så måste jag erkänna att det var en förbannat porrig bild. Skall photoshoppa lite, och snart kan du se dig själv på en porrsida nära dig! Haha ;D

HAHAHHA! Ni skulle filmat spelandet, för jag kan tänka mig att det hela borde vara en riktigt rolig syn utifrån. Men hur fan kan hon vilja spela med honom om han reagerar sådär varje gång? ;O

2008-02-26 @ 15:31:30
URL: http://screamandshout.blogg.se
Postat av: Scream and Shout

Quinna, vad vill du att det ska stå i headern?! :D

2008-02-26 @ 18:34:23
URL: http://screamandshout.blogg.se
Postat av: Nohadra

joojoo, men det är är en annan sak. Hon har ju simmat i många olika grenar, och på så sätt märker man vilken gren som är "hennes" grej liksom. Som Stefan Nystrand, han är ju bäst på 50 / 100 frisim. Jag gillar också mycket frisim XD

2008-02-26 @ 20:53:47
URL: http://nohadras.blogg.se
Postat av: Scream and Shout

Nu fick du inte bestämma i alla fall. Mejlar koderna till dig, så får du se om det är något att ha :)

2008-02-26 @ 20:59:59
URL: http://screamandshout.blogg.se
Postat av: t0tta

Vet du vad jag hade gjort om han hade frågat? Ärligt.. Jag hade sagt till honom rakt ut, att jag är hemskt ledsen, men du blir riktigt hemsk och otrevlig när du förlorar och riktigt elak mot din flickvän, så OM du LOVAR att kontrollera ditt humör, så kan vi spela, annars nej.

Har faktiskt sagt liknande till folk med humörproblem...
Är man vuxen och frisk, så SKA man kunna lägga mer band på sig än så.. Och klarar man absolut inte det, så får man söka hjälp. Inte ens ett barn med ADHD, reagerar så.

2008-02-27 @ 12:23:42
URL: http://t0tta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0