Swedish "getting fat day"

Idag har jag smugit runt och varit ganska glad för att det är fettisdagen. Efter lite kompensationsträning inför vad som komma skall möttes jag och Joel upp för våra skumma planer.

1. In på kinesiskt mass-bageri för att hitta något som liknar släta bullar. Lättare sagt än gjort kan jag meddela. Bakavdelningarna här består mest av cheesecake och donuts. (inte mig emot, det är ju skitgott)

2. Därefter, utforska Coles efter mandelmassa, eller i nödfall marsipan. Efter ett par förvirrade butiksbiträden hittade vi det sistnämnda.

3. In i en annan matbutik där vi hittar färdigvispad grädde på burk! Yes! Det finns och är helt underbart smidigt. Väldigt slappt ja, men oj vad underbart. Jag är nämligen världssämst när det gäller att vispa grädde för hand.

Allt detta snokande och luskande fick upp min aptit och det var med kurrande mage vi började Baka Semla. Med erfarenheter från tidigare års illamående inser vi att det bara är aktuellt med en semla var, och ger bort resten till våra kära kollektivmedlemmar. Vi förklarar glatt att det är en Svensk tradition som kallas "getting fat day" och om de inte äter blir vi djupt besvikna.

Klart de åt upp, de blev oerhört smaskiga! Nog de bästa jag ätit tror jag. Från och med nu ska jag alltid laga egna semlor på fettisdagen. hahaha, vi får se hur länge jag håller det. Tills nästa år kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0