Kroppens och själens dag.

Lördagar är synonymt med lyx.
Lördagar är obesegrat den populäraste dagen på veckan, med all rätt.
Lördagar är kroppens och själens dag.

Vilken annan dag kan man sova hur länge man vill, och vara vaken hur länge man vill? Jag har lagt till mig med en trevlig liten tradition och det är att på Lördagar tar jag hand om mig själv, riktigt ordentligt.

Först helgfrukosten. Den ska vara lagad med kärlek och riktigt god. Ingen stress här inte. För mig betyder det en rostad macka med två mosade ägg, min nya favritfrulle.

Sedan gäsp, gos och massa ingenting, följt av ordentlig träning. Lång, lång, lång varm dusch så att speglarna immar igen, inte mindre. I så fall räknas det som fusk. Jag tar ordentligt med tid på mig, leker med hårinpackning samt raklödder på den enda dagen jag orkar bry mig om sånt.

Sedan följer den oändliga tiden jag spenderar på att sminka mig. Jag älskar att sminka. Det är som att måla på en levande duk. Varje gång blir på så vis olik den andra. Idag blev det ett kallt tema, med betoning på huden.

Som ram till allt mitt hårda arbete blir det finklänningen (obs singularis. Ja, jag har bara en. En klänning) och nu ska vi ut och äta på restaurang. Jag älskar Lördagar.

image113

Så här fina blev vi!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh. Vad härligt allt det där lät. En sån dag tänker jag också unna mig snart.

Och vad fina ni är ihop! :)

2008-02-03 @ 13:16:35
URL: http://www.gottisbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0