Tjipp och hej, välkomna till hajk

Alltså klockan är.. jättemycket.. och jag har just kommit hem.
De gångerna jag och Meijer festar ihop är inte ofta men fan så roliga.

Fast kvällen började ju sisådär. Jag satt på balkongen, tyckte synd om mig själv, saknade Australien, var ensammast i världen och hade lyckats rota fram en cigg att fira min ensamhet med. Detta är extra tragiskt för de som vet hur mycket jag föraktar rökare. Då knackar Meijer på och med dubbel bag i box och tvingar upp mig.

"Va fan Hanna. Vad håller du på med? Du ser ju helt tragisk ut här på balkongen."
"Äh låt mig vara. Allt är bajs, livet är bajs, kärlek är bajs och hela jag är som en stor bajs. Dessutom brände jag dadlarna, de ligger på plåten och ser ut som små bajskorvar. Smake är ungefär lika upphetsande som kol. helvete."
"Sluta sjåpa. Drick vin. Här!"

Sedan blir det mer vin, internetradio och smink. Akut spring till tåget och därifrån en extremt skum klubb som heter Cafe Hängmattan. haha, lyssna bara på namnet! Men tro det eller ej, det vart galet populärt. Vi knör oss förbi alla i kön och möts av en elak vakt. Ingen får komma in, säger han. Meijer flashar något Sveriges Radio kort och säger att vi känner bandet, så blir det annar ljud i skrällan. Vi kommer in på 5 röda.

Ikväll var det balkan-musik vilket gör det svårt att stå still, men efter hårt dansande, skum mat och ännu fler elaka vakter som sagt att de ringt Securitas för att jag kissade ute på gården är det dags att dunsta. Vi hinner inte lågt innan annan ljuv musik når våra öron, en hemmafest! Likt the wedding crashers smyger i oss in i den flådiga lägenheten och för alla som frågar är vi kompisar till en Jacob. Det visar sig att vi är naturbegåvningar gällande både lögner och undercoverarbete, där blir vi kvar för resten av kvällen.

Sista tåget går för kvällen men vi gråter inte för det. Någon börjar strippa och alla andra skrattar. Vårt alko-lager börjar sina men det finns gott om kvarglömda öl i den mystiska lyan, och så är kvällen räddad. Obligatoriska McD följs av två trötta pratyprissar, som somnar på tåget och är farligt nära att hamna i Stockholm.

Som tur var hittade jag ända hem hit till datorn, och nu blir det dusch, säng och sova till eftermiddagen.

Kommentarer
Postat av: EgoElin

Skööönt party. Dä känns bra när man möter tidningsbudet i trappen när man kommer hem :)

2008-08-30 @ 10:05:57
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: DD

Jag vill också parta med dig och Meijer!!! Lät ju som en sjukt bra kväll!! =)



2008-08-31 @ 20:31:00
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0