Vem vill bombhota min skola?

Jag är så otroligt arg just nu. Jag är så arg att jag fräser och spottar, svär och har mig. Om jag vågade hade jag kastat datorn i golvet, men jag nöjer mig med rebelliska tumavtryck på skärmen.

Jag är så arg, att jag faktiskt hellre hade haft PMS, än att känna denna ilskan. Inte bara ilska. Det är frustration.
 Och hopplöshet.

Anledningen till mitt humör är såklart skolan. Idag sa min lärare åt mig att gå till ekonomiavdelningen för att betala min skolavgift. Väl framme möts jag av en bitch som säger:

Det är så dags att komma nu va? Din avgift är en månad sen.

Vaaaa?? Men det har ingen sagt till mig?! De sa till mig först idag. Skickade ni ut en räkning eller så?
Nej, vi hade inte tid.
Men... hur skulle jag veta det då?
Äh jag sa det till dig för tre veckor sedan.
Va?? Det gjorde du inte alls! Ingen sa till mig.
Jo det gjorde jag visst det.
Va faaaaan. Nej det gjorde du inte. Tror du jag hade blivit såhär förvånad om jag vetat om det en månad?
Dej okej då. Ingen sa väl till dig. Så jag ger dig ingen förseningsavgift. Men du måste betala idag. NU. Annars får du inte gå tillbak till lektionen. Det blir 4 500 dollar. plus kortavgift.
Vad ligger kortavgiften på?
80 dollar.
Va i hela helvete...? Ni kan ju inte vara allvarliga. Finns det inget annat sätt?
Nej.
Så bara för att ni inte sa till mig, måste jag betala idag, precis i detta nu, med kort, och då tar ni 80 dollar i kortavgift?
Precis så.

Jävla svin. Jävla helvetes skitsystem. Och ingen verkar tycka att detta är fel! När jag klagade för min lärare sa hon: "äh ryck upp dig. världen är hård."

Nu till mitt dilemma: Jag blev så sur att jag stormade ut ur rummet. Och är på tok för stolt för att gå tillbaka in och krypa till korset. Men om jag inte betalar får jag inte gå klart skolan. Vad gör jag?


Kommentarer
Postat av: Ally

1.. Fan vad dyrt det e med skola där hos dig.

2. Ah den där läraren som sa så bör halshuggas. så säger man inte. inte till en elev som kan behöva lite moralisk stöd. jag skulle fan vilja undersöka vart hon och när hon lärt sig sin pedagogik Arrhrhhh...

haha ja mena inte den där tecknade irriterande lilla labbråttan :p hahah... jag stör mig på den tecknade serien... fy!! speciellt hans syrra som stör mitt i allt och den orealtiskt tecknade källaren som e så enorm!!

detta e den Dex som jag pratar om.. {Dexter Morgan}
http://www.tv6.se/dexter

spana in och ladda ner några serier.. lovar det är asbra.. om du gillar mörk dryg humor med massa allvar... och en snygg jävel :D hahaha.. kram!

2008-04-16 @ 08:18:40
URL: http://alyssas.blogg.se
Postat av: Petra

Hur har det gått?!

2008-04-16 @ 09:18:37
URL: http://iconfess.blogg.se
Postat av: Anonym

är det inte till sånt här du har joel?

2008-04-16 @ 10:11:55
Postat av: joel

ikväll klockan åtta... du kollar ingången, jag kastar in en bajsbomb genom fönstret...

Sedan ringer jag ragnerstam ;D

2008-04-16 @ 10:48:59
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Linn

hahaha, mja, det var väl precis det jag syftade på, att såna outfits är väl inte så jävla skoj. Jag syftade mer på detaljer, färg och form när jag menade inspiration. :) hahaha.

HAta mig inte! :P

80 dollar i kortavgift? hugaligen. Vad tänker dom med. Du skulle ha kastat något i huvudet på henne och sprungit och tagit ut kontanter innan hon vaknat, för de har väl uttagsautomater i det där underbara landet? ;)

2008-04-16 @ 11:38:21
URL: http://unstylisch.blogg.se
Postat av: ullrika

det är så underbart när valfriheten består av alternativ 1, eller inget.

2008-04-16 @ 14:11:05
URL: http://akirllu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0