Fynd och fuffens på Paddy's Market

I jakten på sovenirer befann jag mig åter igen inne på Paddy's Market. Jag hade tidigare spanat in en väska som såg bra ut, men väl inne i röran undrar jag hur i hela helvete jag ska hitta tillbaka dit? Denna marknaden är stor, STOR och trots tappra försök att organisera det hela ser det mest ut som det brukar.. Totalt Kaos.

Jag irrar runt ett tag innan en liten kines hugger tag i mig. Hon utlovar gratis massage, gratis smakprov så att säga. De som känner mig vet att jag är den största massage-junkie som finns och jag tackar givetvis inte nej till dettta. Precis som de så snillrikt planerat blir jag fast och när hon prutar ned en helkroppsmassage till 27 dollar (160 kr) kan jag inte tacka nej.

Jag ligger ned och förbereder mig på oceaner av njutning.
Hon klämmer och klappar på min rygg.
Jag undrar när den riktiga massagen ska börja.
Hon bockar och tackar för sig. Massagen är över.
Lurad!

Bara för att de kallar det helkropp betyder det det att den behöver vara längre än 5 minuter. Jättesnopen och fortfarande stel som en pinne fortsätter jag att irra vidare. Lyckan vänder när jag slutligen hittar väskaffären och kan köpa en ny superfin resväska för endast 30 dollar. Säkert stöldgods eller barnarbete men just nu är jag inte så knusslig. Stolt och förundrad över hur olika saker man kan få för 30 dollar vandrar jag hemåt.

Kommentarer
Postat av: Agge

Hihi, snacka om att bli blåst! :)



Och visst är det jobbigt när man efter ett år ska försöka packa ihop hela sitt liv i en resväska och inser att antingen betalar man multum för övervikten, eller så gör man sig av med hälften. Usch!

2008-05-24 @ 13:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0