Träningschema

Med blott 12 dagar kvar till Oslo maraton och ingen som helst löpträning gjord sedan juni, börjar paniken närma sig. Bad således min suprerfitta vän (fit som i vältränad. inte som i fittig. Eller jo... kanske lite?) sätta ihop ett träningsschema åt mig.

Det är underbart att se hur han lägger hjärta och själ i det, men samtidigt skräckinjagande hur han tror jag ska gå från tisdagens "jogga 5 min gå 1 min" till söndagens "12 km jogging" på blott 5 dagar.

Men under kan ju ske! Nu jäklar tar vi i!

***

Tirsdag:
35 min med jogging. Hvis sliten prøv å jogge i 5 min og gå 1 min.

Onsdag:
Rolig sykling/svømming

Torsdag:
7x400 meter intervall. Du skal løpe ca 90 % av det du klarer hver gang. Det betyr at du bør løpe 400 m på 2:14-2:17. Hvis du ikke vet hvor langt 400 m er prøv bare å løpe hard i 2:15

Fredag:
Øl :-)

Lørdag:
Rolig gåtur tur i 30 min.

Søndag:
12 km joggetur

Trisdag:

40 min joggetur. Prøv å jogge rolig og behagelig tempo slik at du kan holde helt ut.

Torsdag:
30 min joggetur. Greit tempo. Litt roligere enn tirsdagen. 

Søndag:
10 km maraton.

***

Och för alla er svenner som undrar va faan han menar med en ROLIG joggetur? Finns det? Glöm inte att rolig på norska är lugn på svenska. SÅ hurtig är han inte!

Kommentarer
Postat av: t0tta

Nu vet jag ju vad det betyder egentligen, men jag gillade skarp min svenska-tolkning av "Onsdag:

Rolig sykling/svømming "



"Kul sjukling/svimning".. Lät lite masichostiskt. Hehehehe

2009-09-15 @ 11:49:04
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: EvE

10 km maraton?? Rätta mig om jag har fel; men maraton var 42 km långa senast jag kollade ;P

2009-09-21 @ 14:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0