Terapi

Det är lite märkligt hur en notorisk slarver som mig hanterar omvälvande situationer i livet, men då är det lätt att bota oron med en gammal hederlig storstädning. Och kom igen nu, jag vet att det finns fler som mig där ute. Det sitter långt in, och svider att erkänna - men visste kan det vara trevligt att städa ibland?

Jag utnyttjar den tillfälliga bristen på saker i skåpen till att torka, damma, limma, spika, skruva och organisera. Jag kryper på alla fyra med dammsugaren långt in i minsta vrå. Jag finner damm på ställen som aldrig skådat dagsljus. Jag vänder på dynorna i soffan, tvättar mattor, skakar täcken och kuddar som aldrig förr.

Ajax-flaskan lämnar aldrig min hand.
Den är min vän, mitt vapen.
Som scouterna är jag Alltid Redo!

Och det slutliga slaget var när jag kom på mig själv med att sitta här på jobbet och längta hem. Så att jag kan fortsätta städningen.


Kommentarer
Postat av: t0tta

Vet du vad? det låter fasktiskt skitkul.. För de få gånger man tycker det är kul att städa, så är det faktiskt RIKTIGT kul.

2009-09-07 @ 16:06:35
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: ullisar

först blev jag lite orolig för dig men när jag läste t0ttas kommentar blev jag istället fundersam. för hon har ju rätt. hur mycket det än bär emot att säga det ;) å då är det inte själva städandet i sig jag menar, utan resultatet av jobbet.



får väl se det som tur att det blev en sån här grej som blev botemedel. kan tänka mig en hel hög saker som inte varit riktigt lika bra!

2009-09-08 @ 00:18:17
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0