PreMenstruell Slyna

Jag har PMS.

Den smög sig på redan i lördags, och beräknas sitta i till och med onsdag, om kroppen följer mitt schema. För ja, det är mitt schema. Det är ordningen jag har satt opp med hjälp av fusk, vilja och hormoner, i ett försök att tämja en kropp som inte vill.

Således håller sig Kollegan på ett respektfullt avstånd och jag har bunkrat upp med ett 24-pack 70% choklad i skafferiet.

Men så inser jag att kanske är det så att jag målar fan på väggen här. För PMS i min värld är inte bara usch och ve. Det är inte 24 timmar och dygnet med ilska och ångest. Det är snarare så att alla mina känslor blir förstärkta med 28965. Hunger, ilska, sorg men också glädje, hopp och lycka.

Men jag inser ju givetvis hur hopplöst det är att umgås med en emotionell berg-och-dal-bane-krash, och håller mig undan från offentligheten i några dagar till.

Kommentarer
Postat av: ullisar

tjohej. du har uppmärksammat mig på en av fördelarna med att vara gravid! - om inte annat fördelar för alla runtikring mig :)

2009-09-21 @ 22:54:29
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0