upp som en pannkaka?

Fredagen började på sitt alla bästaste vis. Underbara fredagsfeeling och denna gången varvad till max, eftersom att kvällen bjöd på 8-rätters med jobbet, fri bar och allmän klapp-på-ryggen-fy-fan-vad-vi-är-bra!

Fyllekajan Hanna snubblar hemmåt kl ett på natten med hatten på sné och nedsjunken i djupa grubblerier. Så dyker det upp en jobbig tanke, som sätter sig, kliar, skaver, gör ont. Den vill inte gå bort.

Onda, onda, tanke skick härifrån säger jag och dyker ned i min underbara säng. Drömmer kaos och vaknar upp 12 timmar senare, fortfarande med en mörk skugga över mig. Den drar mig nedåt i en negativ spiral som bara eskalerar, snurrar, får mig att må illa.

Plötsligt är allt i världen av ondo och jag sitter i min säng, gråter, skakar och känner ångesten krypa under huden. Den är så påtalig, så där, jag kliar på armarna men den vill intå gå bort, det blir bara värre, och jag vet inte hur jag ska få denna hemska känslan UT UR MIN KROPP!

Jag går inte ut ur mitt rum på lördagen. Jag låser in mig och blir fullkomligt besatt av min ångest. Har ingen aning om hur världen plötsligt kunde bli så svart, men plötsligt fanns det ingenting kvar i mitt liv att glädjas åt. Enda studen som jag mår bättre är när jag kan gråta, då finns det ett utlopp.

Så kommer kvällen och kroppen orkar inte mer, den ger mig tillflykt till drömmarnas land där allt handlar om att resa bort, bort, hysteriskt långt bort för alltid. Innan jag slår upp ögonen ber jag till Gud, snälla säg att det är borta. Att det försvann lika plötsligt som det kom.

Men jag kan fortfarande inte andas.

Kommentarer
Postat av: DD

oj oj oj..... jag vet exakt hur det är.

Finns bara en sak att göra. Gråt ut.

På måndag tar du dig upp och ut igen.



Just do it.



2009-10-04 @ 15:34:04
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: ullisar

ågren darling?

ta hand om dig. och gör som DD säger, gråt ut.



krams!!

2009-10-04 @ 23:48:57
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0