Mitt projektarbete

Har suttit och scannat fotokopior i flera timmar nu, eftersom jag ville rädda vad som räddas kan av mina gamla gymnasietprojekt. Det är ett drygt arbete, men resultatet blir ju att mina arbeten är sparade för all framtid! Långt borta från luftfuktighet, solljus och kladdiga fingrar.

I all min godhet delar jag givetvis med mig på några highlights.

Kan ju vara kul kuriosa att allting här är gjort manuellt:
Jag har manuellt skruvat upp film på rullar, för att sedan manuellt ladda kameran.
Manuell fotografi med manuell fokus, och sedan helt manuell framkallning med alla livsfarliga vätskor ni kan tänka er! Givetvis manuell kopiering, med manuellt fix och tork.










Kommentarer
Postat av: annuendag

Alltid när människor skriver att de ska visa bilder de har tagit (nu för tiden med en miljon fotobloggar alltså) tänker jag alltid att Nej, nu har någon varit och tagit kort på ett blad igen, eller på skeden i frukostfilen.



Men de här var inte alls så. Dessa var "på riktigt". Ja, jag var en erkänd konstkritiker i ett tidigare liv, är därifrån alla fina termer kommer. :)



Älskar grisarna! (Även om jag är lite rädd för grisar efter ett väldigt obehagligt Criminal Minds-avsnitt.)



:)

2009-10-29 @ 17:01:36
URL: http://annuendag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0