Frizoner

Jag har mina små ställen.
Mina frizoner.
Mina platser där ingen ångest någonsin är välkommen.


Duschen.
Där finns bara värme och njutning, inget annat. Om jag mår dåligt kan jag alltid duscha av mig det, det rinner ned i avloppet tillsammans med bubblor och tvålrester.

Fönstret.
Uppkrupen i fönstersmygen har jag full utsikt på vad som förgår utanför. Elementet står på högsta värme och värmer mig ända in till märgen. Jag gömmer mig bakom gardinerna i min egen lilla värld, det enda som tränger in är musiken.

Sängen. Under täcket kan inget ont ta mig. Aldrig någonsin.

Kollegans veranda. Armar tätt omkring min kropp, en filt och en stjärnklar himmel. Många helger har passerat på det viset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0