Jag blir arg

 

Som ni kanske har fått med er är de här ångestattackerna väldigt oberäkneliga. De kan komma när som helst, helt utan förvarning. Det räcker med något så smått och obetydligt som ett mail med fel formulering för att trigga igång en helt orimlig reaktion.

Jag går faktiskt omkring och tänker att jag blir bättre hela tiden. Varje gång det går över tänker jag "phiew, det där måste ha vart sista gången". För så här ologiskt kan ju inte kroppen fortsätta att bete sig? När ska den lära sig?

Och så händer det igen. Och igen. Och jag blir så fruktansvärt arg. Jag blir arg på min egen kropp som inte inser det orimliga i detta beteende. Jag blir så arg på min dumma hjärna som i något sadistisk drag får mig att må värre än jag någonsin gjort.

Ja, jag blir helt enkelt förbannad.
Må Fan ta den här idiotiska panikångesten.
Jag orkar inte.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns tabletter att få som kan lindra det :)

2009-11-04 @ 15:00:00
Postat av: Sandra

Jag vet hur det känns. Får dock inte något så fysiskt som du får. Jag får mer en känsla av tjock, fet densitet runt mig. Jag är tvärsäker på att jag kommer dö för alla skuggor vill dränka mig i mig själv. Helt stört att den kan hålla på såhär, hjärnan.

2009-11-04 @ 23:36:24
URL: http://sandrasunderbara.blogg.se/
Postat av: DD

Bättre att vara arg än att vara ledsen. På något vis är det faktiskt enklare att hantera ilska än oförklarlig sorg och smärta.



Men gör inget dumt bara.



Massor med kramar



2009-11-05 @ 12:40:43
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0