Världens värsta baksmälla

Igår var jag on top of the whole fucking world.
Kung för en dag.
I alla fall i tre timmar.

För knappt hade pengarna kommit in på kontot förräns CSN får lust på dem. De låter meddla att de har betalat ut för mycket pengar, och kräver mig nu på 18 000 riksdaler. Och jag ska inte lipa.. jag får ju ända till SISTA MAJ på mig att betala.

Jag blev så jävla sur, så besviken, så förbannad och helt i chock av detta. Hade aldrig kunnat förutse det. Och ett litet aber i hela den här historian är ju att förutom den svidande orättvisan att jag ska staffas för CSN's misstag, så har jag inte ens pengarna. Jag har just spenderat en månad i mottot "om man äter varannan dag sparar man pengar" och ser verkligen inte fram emot tre sådana till.

Inte bara gråter jag över de försvunna pengarna, dessutom använder jag min ofelbara förmåga att skåda in i framtiden och ser min Australien/Asien resa go bye-bye. Jävla helvetes fanskap.

Mitt försvar mot de dåliga nyheterna var den brillianta och alltid lika ofelbara taktiken att supa bort det. Vilket jag gjorde ett ganska gott jobb med. I 18 timmar höll vi på innan jag ramlade i säng strax innan åtta på morgonen, men solens stålar skadeglatt lysande i ansiktet.

Vaknar således upp dagen efter, fattigare än någonsin, stora skulder och flera minnen från kvällen innan som jag redan ångrar djupt. Ångesten pulserar i hela min kropp, huvudet bankar, ögonen svider och jag tänker... God Morgon världen.

Kommentarer
Postat av: linn

ångest ska man inte ha.



skit i det!



du lever bara en gång och allt känns förmodligen förjävligt men vad gör det om hundra år?



hoppas det känns bättre snart.

du får fan ta med mig på en sån helkväll, skulle behöva det känner jag ;P

2009-05-09 @ 19:10:51
URL: http://unstylisch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ring mor din!

2009-05-09 @ 22:20:22
Postat av: Njorun

Linn - är inte ångest tecken på att man iaf har lite moral kvar i kroppen? :P



Och klart du ska med på en sådan utekväll. Närmare bestämt 21 på raken! I sommar! Om du inte orkar vänta vet du ju vart Oslo ligger... :)



Anonym - Que? Ring far din!

2009-05-10 @ 22:15:43
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0