Nej det funkar liksom inte

Så i lördags kom fröken Blåhår över. Tillsammans såg vi på hur Alingsås skrev historia och vann SM-guld. Jag var lycklig över resultatet, dansade och tjoade. Vi drack vin och mumsade på ost & kex, men något saknades liksom där.

Jag kunde inte sluta längta efter att jag skulle bli av med henne. Jag hade redan i förberedande syfte ljugit ihop en fest som inte existerar, bara för att kunna dissa henne vid tillfälle. Och det var jag jäkligt glad över. Allt kändes bara fel, fel, fel.

Hon var på mig hela tiden, jag fick liksom cellskräck där i soffan. Kontast händer, läppar, ögon, blickar, överallt. Som en hungrig hundvalp. Jag fick artighetsskratta åt skämten, verkligen tänka efter för att finna något att säga. Kort sagt var känslan i min kropp inte bra, inte bra alls.

Till slut kunde kah liksom inte bli av med henne fort nog, men det gick aldrig. Hon tog aldrig hiten. Jag fick rakt ut säga att det är nog bäst att jag går på den här festen ensam och blev rädd att jag sårat henne.

Nejdå. Trots detta ville hon följa mig till ytterdörren av den påhittade festen, och vi sa hejdå med en puss på kind. Sedan följde en natt med ytterligare två sms, ett telefonsamtal och ett röstmeddelande, där hon undrade om vi kunde träffas igen.

Det kommer aldrig till att ske. Jag kan inte. Jag vill inte.
Hur meddelar jag detta på bästa sätt??

Kommentarer
Postat av: Mari

Du säger det rakt ut. Ärlighet varar längst o funkar förhoppningsvis!

2009-05-11 @ 07:50:48
URL: http://newht.blogspot.com
Postat av: Fisken

Grattis! Alingsås förtjänade det där guldet. Men nästa år så skall "Röda Havet" till Globen igen och DÅ jävlar!!! :-s

2009-05-11 @ 10:08:40
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: t0tta

Håller med Mari.. har man varit i den sitsen några ggr, har man lärt sig att det bästa ÄR att säga det rakt ut. "Hemskt ledsen, men det klickade inte, så vi ska inte träffas mer" Eller vad som helst.. Man måste inte vara elak, men som sagt.. Rakt ut och rakt på sak.. Det sårar bara er BÅDA att hålla på och dra ut på det, eller linda in det.

2009-05-11 @ 16:23:08
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Njorun

Alltså.. jag vet ju innerst inne att ni har rätt. Men så kan jag inte sluta hoppas på att hon ska inse samma sak och bara göra det lätt för mig :P



På något sätt så får jag också för mig att det låter så självgott att bara meddela.. "tyvärr. det fungerar inte". Jag vet inte. Som om jag hade den rätten. Det har jag inte.

2009-05-11 @ 17:42:25
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: t0tta

Jo.. Den rätten har du.



Vad du däremot INTE har rätt till, är att tvinga dig själv till något du inte vill, mår bra av och eller trivs med... (och du gör knappast henne en tjänst heller, kan man infoga)



För när allt kommer omkring.. Dig själv, kommer du leva med tills den dagen du dör.. Hon däremot, kommer försvinna som statist #398 bland eftertexterna.

2009-05-11 @ 19:35:25
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Mari

Alltså - tänk tvärtom då - alla ggr man råkat utför en "fling" där karln ifråga varit som du är mot henne nu. Vi har säkert alla vart där - o de e ingen dans på rosor. Och när karlarna gör det kallar vi dom "fega och ryggradslösa"...Hanna - det stämmer inte in på dig! Visa vart skåpet ska stå - så mår ni båda bättre tids nog!



Och t0tta skriver mycket kloka ord!

2009-05-12 @ 12:50:02
URL: http://newht.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0