Pest och kolera på samma gång

Just nu är min kropp intagen av två främmande känslor jag inte vill ha.

För det första är det en gutta svartsjuka. Uuuuusch. Tänk att ett par meningar vid fel tillfälle kan sätta sig så. Jag hatar det. Jag är inte en svarsjuk människa. Jag har kommit förbi sånt, över sånt, slutat med sånna dumheter. Trodde jag.

Nu måste det väck, bort, försvinna illa kvickt. Detta FÅR inte finnas. Det är fel på fler sätt än jag ens orkar räkna upp.
(förslag på hur detta magiskt skulle gå till tas så klart alltid tacksamt emot!)

För det andra har stressen och pressen på jobbet kommit mig under skinnet. Har känt mig grinig och snarstucken i flera dagar. Också något jag är medveten om och definitivt inte vill ha som egenskap, men likt förbannat går det inte bort. Som tur var kom Amanda hem på en surprise-visit flera dagar i förväg, och bara hennes blotta närvaro löser upp sådana problem. Tillsammans kan vi skratta högt och rått. Och framför allt äkta.

I morgon ska jag vakna upp, och vara glad, avslappnad och chill. Go with the flow. Jag ska vara mister cool.

Kommentarer
Postat av: Joel

Neurolinguistisk programmering... eller kognitiv beteendeterapi...



och för övrigt, ha det skitkul på bartenderkursen, hör av dig när du är tillbaks.

2009-06-29 @ 23:02:18
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0