Tillbaka till rutinerna

Jag var frestad att skriva tillbaka till verkligheten men inget kunde ju vara mindre sant. Livet här i Magaluf är allt annat än verklighetsbaserat. Men efter en fantastisk helg är jag nu tillbaka i alla rutinerna kring skolan, sol, bad och skräpmat.

Nu är det sista veckan och det märks. Folk börjar bli slitna. Gruppen delas sakta in i två läger -  de som längtar tillbaka efter sitt riktiga liv, och de som aldrig vill åka hem. Det känns överflödigt att ens nämna vilken kategori jag hamnar i.

Jag förbereder mig inför tre dagars slutspurt fulla med repetition innan torsdagens och fredagens prov. Då ska jag ge gärnet. Sedan flyger jag hem.


Kommentarer
Postat av: ullisar

snart är det färdigt. dröm om myset med kollegan, resten är bara utfyllnad.



och du, kryas dig lilla!

2009-07-22 @ 00:06:01
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0