Hello I'm a tristess-kissare

Sista veckan i Juli är det faktiskt bara jag som jobbar på min avdelning. Alla andra ligger fortfarande kvar i sina sängar och snusar oskyldigt vidare.

Efter 4 dagars intensivt (nåja) jobbande utan något vidare sällskap att tala med är jag måttligt uttråkad. Då har jag mina små knep...

Ett av dem är att helt enkelt gå på toa. Så fort jag är uttråkad finner jag mig själv på väg mot damernas med bestämda steg. Utan att egentligen vara kissenödig, men det är mindre viktigt i detta sammanhanget. Det är en trevlig liten rutin, tröstande i sin enformighet.

Sedan kan jag stå och tvätta händerna i säkert fem minuter. Tvåla in dem riktigt ordentligt och gnida så att det blir en liten spontanmassage för de stackarna, som sliter så vid tangentbordet. Jag låter varmvattnet rinna länge och hett tills de vaknar till liv, och bäddar sedan in dem i mjuka pappersservetter.

Efter det kan man lägga många minuter på att piffa till sig framför spegeln; kolla matrester mellan tänderna, snorkråkor i näsan, fixa frissen och slutligen öva in några arbets-poser.

Väl tillbaka till datorn häller vi i oss tre stora koppar med te och väntar tills det är dags igen nästa gång...

Kommentarer
Postat av: Nergfol

Detta toaknep har jag kört på alla jobba... Du märkte ju det på Lampe! haha!!

Nu vet jag att du tänker på "puck-tävlingen", men så var inte alltid fallet... Det är bara det att man filosoferar allra bäst på toan!

2009-07-31 @ 14:04:22
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Njorun

Jag har ju uppenbarligen lärt mig av mästaren! ;) Dessutom tycker jag vi borde ta tag i puck-tävlingen på allvar nu!

2009-07-31 @ 14:44:21
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0