En drömresa

Just hemkommen från en helg tillsammans med kollegan, och svävar på moln. Det var en helt fantastisk resa, en oförglömlig upplevelse. Trots att jag bara var borta i tre dagar känns det som flera veckor. Magaluf är sig likt, men inte jag.

Turen gick först till Denia, sedan Javea och så toppade vi en en spontan kväll i Valencia. Där gick vi in på första bästa hotell och bad om ett rum. Jag har alltid velat göra det. Bara glida in i receptionen, le ett stålande leende mot receptionisten och be om ett rum. Ja, för två personer. Ja, för ikväll. Ja... BARA för ikväll.

Det vill sig så att han bara har ett rum kvar, och det är inget mindre än en svit. Och sedan blir det bara bättre. Sviten är underbar, stor, magnifik och vi fick den till priset av ett vanligt rum. Vi har en egen takterrass större än hela min första lägenhet, flera rum, flera tv:s, ekpaneler, ett badrum jag vill flytta in i.... Och ord kan inte göra utsikten rättvisa.

Efter det följer promenader på Valencias smågator, restauranger, vin, levande ljus, hålla handen och jag kan bara inte sluta le. Livet är så underbart. Han är så underbar.

Kommentarer
Postat av: ullisar

åh sicket härligt äventyr!

hejja va glad jag blir för din skull!

2009-07-20 @ 00:51:02
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0