"De tre bästa veckorna i mitt liiiiiiiv!!"

Det är mycket på gång på Facebook nu ska ni veta. Det är tagging, klotter, fotoalbum, pinsamma filmer och kollektivt sörjande över att tiden på Mallorca är slut. Det är alltid någon liten nisse med statusen "Livet i Sverige suuuuuger! Vill till Magaluf NUUUU!"

Ett genomgående tema i hela gruppen är att meningen "de 3 bästa veckorna i mitt liv" ofta dyker upp. Och jag tycker det är så ledsamt.

Tänk dig att vara 18, precis slutat gymnasiet, och tänka att du redan haft de tre bästa veckorna i hela ditt liv? Att från och med nu går det bara utför! Nu har du haft din roligaste period? Att det aldrig någonsin kommer bli bättre än så?

Oj oj. Jag tycker det är så ledsamt. Jag blir så sentimental, skrockar i tysthet och måste anstränga mig för att inte klämma ur mig klyshan "lilla vän.. livet har ju knappt börjat!"


Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag tror nog att man menar de bästa veckorna i mitt liv hittills.. det menar jag när jag säger så. Och det är väl inte ledsamt.

2009-08-01 @ 13:12:13
URL: http://paksukainen.blogg.se/
Postat av: ullisar

jag tänkte som Kattis, trots att jag inte ens var med på Mallorca! för när man är 18, vad har man då för preferenser att hänvisa till? typ skolfester och klassresa. nä jag förstår faktiskt precis :)

2009-08-02 @ 18:08:45
URL: http://ullrika.se
Postat av: Sis

lilla du, du skriver och känner så för att du inte hade lika roligt och träffade lika många roliga människor, det e livet tjejen! du missar sååå mycket med att låtsas vara så vuxen. och varför åkte du dit? på riktigt, har du funderat på det?!

2009-08-03 @ 00:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0