Mr Wart has entered my life. I begged him to leave.

Jag har för tillfället slutat fungera normalt. I duschen stod jag som bäst och skrubbade mina små fossingar när jag gjorde den fruktansvärda upptäckten, på hälen sitter en liten, liten fotvårta! Hör ni vad jag säger? En fotvårta, som i VÅRTA.

På ett ben hoppar jag in till Amanda och skriker lite osammanhängande. Det dröjer inte länge innan hon skriker likadant. Amanda, som är hårdare än samtliga killar jag känner, flippar toalt och portar mig från hennes rum på evig tid. Då är det illa.

Jag känner paniken växa och funderar starkt på att gnaga av mig foten. Inga apotek öppna men likväl en äcklig vårta på foten. Letar huskurer som besatt, och han som söker skall finna!

  • Såpa
  • Potatis
  • Nagellack
  • Tjära
  • Barfota promenader på asfalt
  • Ricinolja
  • Ättika
  • Karlssons Klister
  • Vänta i 2 år så bör den försvinna.
Desperat som jag är kasserar jag genast sista förslaget, och hoppar rakt på alla ovanstående. Jag plöjer igenom skafferiet och tager vad man haver. Resultatet bli att jag sitter med en fot först badad med såpa och masserad av potatis, sedan glaserad med nagellack. Som topping blir det lite klister och i morgon går jag barfota till jobbet. Om inte vårtan trillar av så gör nog foten det snart.

Kommentarer
Postat av: Moa

haha ja än har jag inte förstånd nog att oroa mig över något:)... eller jo över flygplanstoaletterna visserligen, men jag får härda ut!

Attans jag som är vegetarian! Det är bara att hoppa över frukosten igen! =)

2009-01-26 @ 21:53:14
URL: http://noahsark.blogg.se/
Postat av: Anna

Till och börja med vill jag tacka för den finaste kommentaren jag någonsin fått! (Rörd)



Sen vill jag låta hälsa att enda sättet att bli av med en vårta är att klippa bort dom. Man måste gräva långt in och det gör svinont och blöder som fan, men när man lyckas rycka ut dom med roten är de forever gone! Eller så var det ju en reklam som gick på teve om nåt man använde mot vårtor. En behandling som fryser vårtan, så var den borta! (Varför minns jag sådant, men inte vars jag gör av med min plånbok?!)



Och har inte apoteket vid legevakten öppet dygnet runt?! Do it! :)

2009-01-26 @ 23:16:09
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Kotteby

En vårta?

En riktig vårta?

En sådan som smittar så fort man ser på den?

Smittar den via nätet?

Skall jag logga ut?

Nu?



Okej....

Jag stänger av. Hoppas på det bästa.

Har ju ett relativt bra antivirus.

2009-01-27 @ 01:44:01
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Amanda

Hanna. Jag älskar dig. Du är underbar att bo med.

Men är det en svaghet jag har så är det fan vårtor!

Jag var själv rädd att jag fått det för några år sen och var nära på att kapa av mig foten. Jag tänker fortsätta bo med dig, men ber du mig hjälpa till att gräva ur din vårta flyttar jag in hos Amir!

2009-01-27 @ 18:18:29
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: DD

Kottebys kommentar...hahaha..jag dööör! =D



Men hallå...

Apoteket = vårtmedel.







2009-01-28 @ 12:24:08
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0