ogravid

Min kropp har bestämt sig för att nu mår jag bra. Vilket den så snällt meddelade med att tant Rosa kom på besök. Efter 6 månader av konstant gravididets-oro inser jag att det var rena himmelriket mot vad jag går igenom nu.

Hur kunde jag glömma det?
Hur kan man fungera normalt med en boll taggtråd i magen?
Hur i all världen ska man klara av en GI-diet med ett godissug så starkt att jag faktiskt slickade hissdörren i ren frustration?

När jag gick på IKEA blev jag så glad över den fina designen och de bra priserna att jag till min förtvivlan insåg att ögonen började tåras. Jag försökte spela cool och fick stanna framför skruv-avdelningen i tio minuter och återhämta mig från den massiva hormonattacken.

Jag inser att det säkert finns flera där ute som tycker det är lite äckligt med mens, och till er säger jag: Ni är inte ensamma. Jag tycker det är svinäckligt. Men jag mår bättre om jag får klaga för andra och nu är det här min blogg. Moaha!

I morgon: färg, lukt och konstistens. Privatliv no more.

Kommentarer
Postat av: Linn

alltså, godissuget har tagit över mig.

och igår grät jag till introt av Greys Anatomy.



Bröst och mens, det är nästan så att jag önskar att jag var man.

nästan.

2009-01-23 @ 11:28:11
URL: http://unstylisch.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha! jag tror jag älaksr dig :P

2009-01-23 @ 11:34:30
Postat av: Anonym

hahahahahahahha... awww... vet känslan :P fast jag har ju inte haft sex med någon och jag saknade min mens i 4 månder :S fick tillbaka den sen.. och i början vare "yippiiiieee" sen vare "va fan det var väl inte mycket o hurra för" det är p piller som är boven : ) fast ja borde fortsätta med dom, jävla cystor som ger en enorm smäääärta... :( gråter

2009-01-23 @ 23:10:09
Postat av: alyssa

*jag som skreb inlägget ovan.. fattar inte varför namnet försvinner :S

2009-01-23 @ 23:10:45
URL: http://alyssas.blogg.se/
Postat av: Marie (som inte kan låta bli)

Det är förundrande. Många kvinnor ser fram emot att slippa detta med mens men minst lika många kvinnor längtar efter denna "reningsprocedur". Jobbar ju på en privat gyn-mottagning så om du visste hur många mens- och cykelvarianter jag stöter på varje dag.

2009-01-24 @ 00:01:06
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0