Min kära vän Evert

Jag är lite otrogen mot min chef, med mitt gamla jobb. Trots att jag egentligen inte behöver så kommer jag in då och då för lite extra-arbete. Jag antar att det finns en liten del i mig som saknar kundkontaken, som stundtals kunde vara helt vild. Som idag.

Gullig Gammal Gubbe: Jaha du min kära, varifrån i Sverige kommer du då?
Hanna: Åh en liten stad, du har antagligen inte hört talas om den. Alingsås.
Gullig Gammal Gubbe: Jo men det har jag minsann! Jag har en vän som pratar mycket om Alingsås. Du kanske känner honom? Evert heter han.
Hanna: Eum. Jaha. Neeeej jag vet inte om jag känner någon Evert.
Gullig Gammal Gubbe: Jo men visst. Evert. Taube. Evert Taube.
Hanna: Jaha, jooo.. vi är ju bundisar. Litegran.
Gullig Gammal Gubbe: [Börjar sjunga högt i affären]
 "Min vän, den glade bagarn uti San Remo stad,
ja, om ni kände honom, ni skulle strax bli glad.
Han sjunger framför ugnen sin glada ritornell
så stolt som om han vore en löjtnan John Forsell.
Den glade bagarn bakar det bästa bröd som fås,
det bakas inte bättre ej ens i Alingsåååååååås!! "




Så fick man lite kultur, såhär på en onsdagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0