Att negga

Hamnade på en fest igår med enbart svenskar. På något sätt var både surrealistiskt och tragiskt, att vi svenskar så förtvivlat gärna håller ihop trots att vi bara är en timma från vårt fosterland.

I köket påbörjades den obligatoriska rundan med "varför är du här i Oslo?" och "hur länge hade du tänkt att stanna?" vilket är både intressant och supertrist. Sedan började konversationen dra mer och mer åt det patriotiska hållet, och innan jag vet ordet av sitter precis varenda kotte och snackar skit om Oslo.

Vädret är skit, staden är skit, utelivet suger, priserna svidlar, bla bla bla bajs.

"Vafan flyttade ni hit för då?" undrade jag.
"Och vilken lycka kommer det ge er att sitta här och negga tillsammans?
Åh jag orkar inte med människor som klagar på sina egna beslut. Nu går jag!"


Och så gick jag.

Kommentarer
Postat av: EvE

Word!

2009-02-02 @ 10:48:21
Postat av: Mia

Applåder!...strong...

2009-02-02 @ 11:14:36
URL: http://marbor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0