frk Slösa/Naiv/Optimist

Att jag är bortom kass på personlig ekonomi är antagligen världens sämst bevarade hemlighet. Varje löning tänker jag "Yes! Äntligen! Prisa gudarana - skatteåterbäringen har kommit!"

3 dagar senare inser jag att jag måste kanske knipa åt lite på penningpungen.
5 dagar senare kommer insikten om att rikendomen kanske var mest imaginär.
9 dagar senare tvingas jag inse att det blir ännu en tight månad.
14 dagar senare tar pengarna slut.
17 dagar senare har jag lånat pengar av alla nära och kära.

Just nu ligger jag på ungefär hälften av vad jag trodde. Vilket reslulterar i diverse krisplaner för hur jag ska klara av resan till Skottland, rent ekonomiskt.

Detta är vad jag har hittills:

  • Stjäla toalettpapper från jobbet, en rulle om dagen i handväskan.
  • Ta smällen med påminnelseavgift på diverse räkningar. Se det som ränta på ett lån av mig själv.
  • Skippa frukost, verkar överskattat - det funkar ju för alla andra?
  • Lunch på jobbet. Se till att äta MYCKET. Eventuella rester tas med i doggybag med ursäkter om slöseri och växthusefekten.
  • Se till att bli utbjuden på dejt till middag, helt en varje dag då. (tufft schema)
  • Spendera mina sista slantar på nudlar, pasta, nudlar, potatis, nudlar, morötter och kål. I mängder.
  • Äta ur skafferiet. Jag ser fram emot spännande kreationer som ris, dressing och ananas på burk. Mandelbiskvier till efterrätt.
  • Bli vegetarian. Bra på ungefär 9845 olika sätt.
  • Och i värsta fall - pantsätta Amanda.
Fler tips?!

Kommentarer
Postat av: Nergfol

Härlig läsning! Jag inser att jag inte är sämst på det där med ekonomin... Kommer sova gott inatt!

2009-08-23 @ 22:55:45
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Sketis

Hmmm... Ser du till att ta en dejt varje dag som slutar i sängen så sparar du ju in på både mat och gymkort :P

2009-08-24 @ 00:39:34
URL: http://sketaful.blogg.se/
Postat av: Valpen

Det där med att äta ur skafferiet fungerar ju aldrig.. Till sist har man bara burkchampinjoner och ketchup, eller buljongtärningar och vatten ifrån kranen ;)

2009-08-24 @ 09:13:35
URL: http://www.valpen.tk
Postat av: DD

åh jag vet inte, vad sägs om att SPARA lite av din löning.... Kläder, frissan och party och resor får vänta tills du kommit på fötter igen (ekonomiskt).



Jajajaja, sluta tjata morsan!!! ;D



2009-08-24 @ 21:41:38
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hey!!!

2009-08-24 @ 21:44:18
URL: http://projectoslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0