Meningen jag hatar

Varje gång jag berättar om den stundande flytten till Oslo möts jag av samma kommentar. Glada hejarop följs av huvudet på sned, skevt leende och meningen:

"Men har du fixat boende och så?"
Nej, svarar jag. Det är ju en hel månad kvar.
"Awwwh. Stackars dig. Det är ju så himla svårt."

Detta har nu upprepats så många gånger att ångesten kommer krypande. Fan, jag borde verkligen fixa det där med boende. Jag borde veta vart jag ska, det är ju jättesvårt att få lägenhet. Så säger de, alla de där människorna. Så jag sökte tre tusen lägenheter, fick visning på hälften och lovade dyrt och heligt att komma upp på torsdag.
Det är torsdag idag.

aaaarrrrggsshh, var min första tanke på i morse.
Helvete, var den andra.
Stress, press, panik och ångest. Galet tajt om tid. Räknade raskt ut att det fungerade om jag sket i att sova inatt, och sedan i sann hårsrocksanda dök upp på helgens fester zombie-style. Men så tänkte jag ett varv till och insåg:

Fuck it! Det är inte min ångest, det är alla andras.
Boende löser sig, det gör det alltid. Jag orkar inte åka till Oslo - så jag gör inte det.


Kommentarer
Postat av: Dagens Eko

Nästa gång du får den frågan så får du kontra med - "jag väntar på att du ska fixa det åt mig, för varför frågade du annars"

2008-09-04 @ 10:48:37
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Linn

Jo ibland får superhjälten i mig slå till. Blev så trött på de två föregående dagarnas dåliga resultat.



HEhe.



Boende går alltid och fixa. och du har väl en vän där? man kan alltid bo hos vänner tillfälligt ;)

2008-09-04 @ 11:35:55
URL: http://unstylisch.blogg.se/
Postat av: carro

men vad jag har förstått är det inte så svårt me boende där. haha eller så är jag helt fel ute. för när min kompis flyttade dit i somras så fick hon en lägenhet rätt snabbt o sen snackade vi om att jag skulle flytta efter o hon ba: men lägenhet blir inget problem, du bor hos mig en vecka medan du letar, sen är det fixat!

så ja.. det löser sig ska du se :)

2008-09-04 @ 12:17:32
URL: http://lajjn.blogspot.com
Postat av: Anna

Smart du är som ser till att utnyttja din födelsedag till fullo! OCh supa med mormor kan ju8 va skoj?! :D

Min lillebror är här i schtan nu å ska oxå börja leta lägenhet, kanske ni ska dela nåt?! ;)



Konstigt det var svårt att få lgh här, jag har aldrig upplevt det. Iofs har jag glidit in på bananskal varenda jävla gång jag flyttar, så jag kanske inte ska säga nåt.



/Anna/Agge , det är lite olika beroende på i vilket land jag är. Det är nog bara min mamma och sånna hemma som säger Agge nowdays. Anna är så mycket mer nationellt

2008-09-04 @ 14:18:52
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Tina

Haha. Man kan inte bry sig om allt hela tiden. Det ordnar sig. Ha en kanon dag

2008-09-04 @ 14:56:55
URL: http://itulpanensland.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ta det lugnt babe, Ed och jag har fått massa visningar och erbjudande om att få en lägenhet från och med nästa helg. Visst borde du börja kolla på det, men oroa dig inte. Det löser sig. Och tar det tid är vi ju flera i Oslo som gärna tar hand om dig lite tills det löser sig :)

2008-09-04 @ 15:39:13
URL: http://flickanfredrik.blogg.se/
Postat av: sandra

Hej! Tänkte bara säga att om du är beredd att bo med andra så finns ju alltid SF (svenska föreningen)i oslo. Där bodde jag en månad denna sommar. Ligger centralt och man lär känna massor av folk. Är man kräsen med sitt boende är SF dock inte stället för dig. Hade bra!

2008-09-04 @ 19:52:21
URL: http://sundvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0