Måndag

Jag vet att kalendern säger torsdag, men för mig är det verkligen en måndag. En måndag i ordets sanna betydelse, en dag som helt enkelt börjar på fel sida.

Vaknar upp ur något som bara kan beskrivas som koma, stapplar in i duchen och när håret är grundligt schamponerat försvinner allt varmvatten. Försöker värma mig med en kopp te, går i trance och blir sen till tåget. Tar på mig de nya vinterskorna och lyckas dra sönder dragkedjan.

Springer iväg och glömmer plånboken, vänder om, får samtal från mamma som undrar om jag kan möta upp henne med en räkning, cyklar fortare än Emma Johansson och når perrongen hyperventligerande och skitsur. Därefter kommer jag till jobbet där jag lyckas sätta igång larmet - IGEN!

Nu är det dags att gå till tandläkaren och jag hoppas verkligen jag har haft all otur för dagen. När jag tänker efter tycker jag att hela veckans kvot är uppfylld. Det räcker med att man behöver betala 600 spänn för att någon ska glo in i munnen på mig i tio minuter. Alltså.. det är ju helt sjukt. 600 jävla kronor, det betyder 60 kronor i minuten, en krona i sekunden!

Näe, usch vad jag blev bitter.
Tur att jag ska få gå på box ikväll och spöa skiten ur Jovana. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0