The comeback of pole dance!!

Ja mina vänner! Äntligen, äntligen (jaaaa äntligen!!!) var det dags för mig att dansa pole dance igen! Jag laddade med energi, trotsade regnet och åkte ända ut till Majorstuen för min första lektion på över fem månader. Herregud, jag kan inte fatta att det var så längesedan sist, för när jag väl stod där kändes det så rätt. Varför kan jag inte göra detta jämt?

Gruppen var pytteliten och bestod endast av tre elever och en lärare. De kände uppenbarligen varandra sedan länge och en presentation av mig var på sin plats. I slutet lägger läraren till "jaa.. och Hanna har tidigare dansat pole dance i SYDNEY så det blir mycket spännande att se vad hon har att visa oss!"

Que? What? Hallå där!

Jaja det var bara att nicka och se glad ut, hoppas de inte förväntar sig för mycket. Jag kunde faktiskt visa upp ett trick de inte sett innan så det kändes bra för självförtroendet. Men annars var det som att börja om på nytt, det var väldigt annurlunda. Den största skillnaden var att vi använda snurrande pålar i Sydney, men här är de helt fasta. Enligt läraren var snurrande pålar överkurs och återigen hördes ett litet beundrande "aaahh..." från den ack så lilla publikskaran.

Jag lämnar lektionen med två insikter:
1. Suzie Q var helt jävla fenomenal som lärare och jag måste tillbaka på intensivkurs en vacker dag.
2. Jag vill verkligen satsa på pole dance. Herre jävlar vad jag älskar det.

Avslutar med en fin bild på min gamla lärare Suzie.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hihi, Susie Q heter ett dancemove i Lindy Hop :P

När ska vi ses? Skulle du till Sverige över helgen?

Klem

2008-10-09 @ 18:10:20
URL: http://projectoslo.blogg.se/
Postat av: Sketis

Vafaan. Det är ju dig vi vill se inte dina lärare.

Hmmf.. Du får bjuda in alla dina läsare på en liveshow sen då :P

2008-10-10 @ 02:08:36
URL: http://sketaful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0