Skavsår på fingertopparna

Har spenderat hela dagen med att leta och söka jobb. Efter 4 timmars hårt slit och hundratals jobbannonser senare kan jag stoltsera med 14 skickade ansökningar. Och nu snackar vi inte bara några copy-paste historier, jag fann orken att bifoga ett personligt brev till var och en.

Ska det va - ska det va på riktigt. Det är ingen idé att söka om jag inte gör mitt bästa, annars kan jag lika gärna låta bli. Jag vet dessutom att jag siktat ganska rejält jättehögt på vissa annonser, så jag får anstränga mig ytterligare för att märka ut mig.

Jag kan inte låta bli att undra vad min chans är som svensk på en norsk marknad, vad tänker arbetsgivarna? Folk påstår att de gillar svenskar, för vi jobbar hårt och klagar lite, men jag tvivlar. Själv hade jag varit lite tveksam till att anställa en norrman, av den enkla anledningen att språket kan bli ett problem. Klart man vill ha någon som snackar och skriver det inhemska språket, inte någon som gör det halvdant. Eller?

Jag hoppas givetvis jag har fel, jag hoppas de älskar mig och ringer redan på måndag.
Nu tänker jag hålla tummarna och ta ledigt från jobbsökandet.
Det är ju trots allt lördagskväll!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vet egentligen hur arbetsmarknaden är utan för sjukvården - men där är vi tydligen väldigt eftertraktade. Troligen är det så även på övriga arbetsmarknaden, så i morgon har du säkert nytt jobb. I alla fall på måndag!

2008-10-04 @ 23:44:10
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ett inte försvann - alltså vet egetligen INTE hur arbetsmarknaden är utanför...

2008-10-05 @ 04:06:01
Postat av: Petra

Jag håller lite tummar här med då =)

2008-10-05 @ 08:32:10
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

Tror du kommer fixa ett nytt jobb väldigt lätt och enkelt. Du har allt att vinna nu, du står ju till arbetsmarknades förfogande på en gång och dom får en brud med huvet på skaft

2008-10-05 @ 10:17:28
URL: http://dagenseko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0