Ja vi elsker dette landet

Jag kan nu meddela att jag är en stolt innehavare av norskt personnummer, norsk skattsedel, norskt telefonabonnemang samt ett norskt bankkonto. Även fast byråkrati i allmänhet är djävulens påhitt måste jag erkäna att det går relativt smidigt.

Nästa etapp blir att försöka ordna med folkeregistret (har ännu inte riktigt kommit på VAD jag vill att de ska göra. Stryka mig, ändra adress, eller fortfarande låta mig så skriven på Face2Face?) samt skaffa ett norskt VISA/ID kort.

När det är klart är jag så jäkla norsk att jag skulle kunna byta namn till Hanne Gøransdottir med en gång.

Kommentarer
Postat av: Sketis

Gøransdottir? Hmmm... Låter mer som en "förnorskning" av ett Isländskt namn. Fast det skulle nog stå Góransdotír typ...

2008-10-08 @ 01:20:35
URL: http://sketaful.blogg.se/
Postat av: ullrika

en norsk lön hade väl suttit fint också!

2008-10-08 @ 23:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0