Dagen som inte fick komma

Trampar annu en gång Svensk mark då jag har återvänt till Alingsås för att hämta de sista grejerna inför flytten. Joel tar ju som bekant över min gamla lägenhet och har stått ut med mitt plåtter sedan jag först åkte för att finna lyckan i Oslo.

I ett försök att visa min uppskattning stannar jag till vid ICA för att handla middagsmat. För säkerhets skull drar jag ett kontoutrag innan och kan konstatera att jag i alla fall har 500 kronor till mitt förfogande.

Väl framme vid den söta kassörskan drar jag mitt magiska VISA-kort och får meddelanet MEDGES EJ. "Hehe.. oops. Det är inte så bra va?" stammar jag skamset fram. Snabbt som attans ålar jag upp en telefon ur fickan och ringer Systrami för en panik-transaktion.

Inte förräns hon fört över 700 kr går köpet igenom, och jag kan konstatera att vad jag trodde var 500 kronor till godo på kontot, istället visade sig vara en skuld. Jag ligger alltså minus på den ekonomiska sidan, såhär 15 dagar innan löning. Yay!


Kommentarer
Postat av: t0tta

Vet hur det känns...

2008-10-10 @ 13:19:10
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: ullrika

oops. fast två veckor går fort...

2008-10-12 @ 14:11:52
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0