Sentimental gegga eller framgång?

Det slog mig att idag är det 6 månader sedan jag lämnade Australien. Genast blir jag sådär sentimental och gråtmild: Herre Jesus har det verkligen gått ett halvår redan?? Hur gammal är inte jag? Livet går så fort, äta bör man annars dör man. Och så vidare.

Faktum kvarstår att tiden har gått sanslöst snabbt. Jag tänker tillbaka på första halvåret i Sydney och skulle sätta en månad där i relation till tiden hemma. Måste vara de där tidszonerna som spökar. Fast när jag tänker efter, har jag hunnit med ganska mycket:

  • Haft tre olika jobb (marknadsassistent, promotör, butikssäljare)
  • Bott i tre olika länder (Australien, Sverige, Norge)
  • Blivit singel
  • Börjat dejta för första gången i mitt liv
  • Återupptäckt min fina Amanda
  • Träffat 6 nya personer som jag idag skulle kalla vänner
  • Etablerat ett stadigt förhållande med Pole Dancen
  • Gått ned 3 procentenheter fett
  • Lärt mig norska (well.. yeah)
  • Dragit på mig mer skulder än någonsin
  • Tiodubblat antalet läsare till bloggen

Jag ser mer spänning fram emot vad nästa halvår har att erbjuda. Nytt jobb och ny lägenhet väntar. Och så kanske, kanske något om en bartenderkurs..?

Kommentarer
Postat av: EgoElin

Jisses va du är aktiv. Själv är jag bara en slöö arbetlös som faktiskt kanske kommer te Oslo i januarii! :D



Å nej, baklänges va dä klurigt.. öäå kom jag till. sen tog dä stopp :O

2008-11-28 @ 08:27:09
URL: http://egoelin.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tænk att jag fick vara med på din fina lista :D

Och bartenderkurs har jag hørt något om. Kan vara spænnande grejer de dær...

2008-11-28 @ 21:14:14
URL: http://projectoslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0