Snålhet är vägen till lycka

Som en naturlig följd av mina (lyckligtvis ganska få) dagar som promotör, är jag väldigt trevlig mot de stackare som fortfarande jobbar med det. Vilket var enda anledningen till att jag stannade och pratade med killen från Gold's Gym. Eller, nåja, han var väl lite söt också och det skadar ju inte.

Hokus Pokus så hade jag blivit medlem i Oslos första 5-stjärninga gym. Jag har ingen aning om att gym ens kunde få stjärnor, och så har de här lyckats skrapa ihop hela fem stycken! Promotören berättade långa sagor om hur fantastiskt det här gymmet är, endast en vecka gammalt och byggt för över 70 miljoner. Asiatiskt musik i omklädningsrummet, ångduschar, desginteman, det fanns ingen ände på lovorden.



Min ursprungliga plan var att gå där under testperioden och sedan begära pengarna tillbaka, men jag föll i fällan. Den mycket noggrannt uträknade planen för deras del -  once you go Gold's Gym, you never go back. Eller nåt. Vad jag försöker få fram är: hur ska jag kunna nöja mig med mindre nu när jag fått smaka på träningslyx?

Så kom det sig att jag blev medlem och pungar nu ut med 645 jävla norska kronor i månaden. Lyckligtvis sätter snålheten in och jag ger mig fan på att få valuta för pengarna där. Jag har räknat ut att om jag går 4 gånger i veckan blir det 40 kronor per gång. Och om jag lyckas ta mig dit hela 5 gånger i veckan landar summan på nätta 32 kronor per gång. Då tjänar jag indirekt 8 kronor per besök! Bonusen blir min vältränade kick-ass kropp.

Kommentarer
Postat av: t0tta

SHit.. Det är dyrare än min kommande prenumeration på fullgott seende (linser).. Och då ingår både glasögon och två synundersökningar per år i mitt..... Fast det är klart.. Tränad, blir jag ju inte *S*

2008-11-11 @ 11:41:44
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: Lexi

Jag vet vad du menar. Tränar på SATS, visserligen har jag tur och ahr guldkort för studentpris vilket betyder att jag sparar drygt 200kr i månaden.

Sen var de så jävla smarta och hade en testa en PT gratis grej, vilket jag o polaren gjorde och vi blev totalt hooked och har pungat ut sammanlagt 6000 för 12 ggr nu. (Vi har använt 2, 3e idag). Jag har alltid hatat att träna men vår PT gör det så jävla kul att det var värt varenda öre!!

Tycker dock att för det priset borde de ha turkisk bastu och en pool... inte för mycket begärt eller hur?

2008-11-11 @ 12:06:46
URL: http://www.boybeater.org/x
Postat av: Dagens Eko

Men stolpdansningen då? Var ska du klämma in den då ?

2008-11-11 @ 17:00:14
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: DD

645 kr/månad....ojoj..jag betalar 295 kr/mån nu och det tycker jag e dyrt, särskilt när man inte ens går dit :(



Jag har gratis gym i samma byggnad och kan promenera tillochfrån jobbet. Tid att deffa till sig nu alltså. Du i Oslo och jag i.... ;D



2008-11-11 @ 19:47:03
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: t0tta

Om du får 5 minuter över mellan träningarna, kan du ju kolla in utmaningen du är antagen till i min blogg =)

2008-11-11 @ 23:57:08
URL: http://t0tta.blogg.se/
Postat av: EgoElin

Ungefär som å betala för ett besök på Peppes Pizza.. =) då ä dä ju bra mycke bättre å träna. Tyvärr, för min del!

2008-11-12 @ 19:23:34
URL: http://egoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0