Miss you

Det har varit mycket Australien på senaste tiden. Jag har tänkt på året som gick, vilken resa det egentligen var. Jag har pratat om det med nytt folk och börjat nära en dröm om att åka tillbaka.

Igår låg jag i sängen och fortsatte mina fantasier, när jag råkade slumra till. Jag drömde så klart och tydligt att jag befann mig i sängen, där på Wattle Crescent i Pyrmont, Sydney. Jag såg det välbekanta rummet framför mig, glipan i persiennerna som alltid släppte in lite ljus rakt i ögonen, från den grovt trafikerade gatan utanför. Jag mindes varenda spricka i väggen, myggan Hubert i taket, hur den högra garderobsdörren alltid krånglade. Under mina händer kunde jag känna mattans textur och klicket dörren gjorde när jag öppnade den, i ett fåfängt försök att smyga ut ljudlöst.

När jag vaknade var det en chock att finna mig på andra sidan jordklotet och i en främmande säng. Så fort jag blundade kunde jag se alla detaljer från huset i Australien lika klart som om jag var där. Då kom insikten att jag hittills inte tillåtit mig själv att minnas på riktigt. Jag har pratat om det, som en saga, men aldrig blundat och känt känslan av att vara DÄR.

För första gången sedan jag flyttat till Norge kom tårarna. Jag gick ut till soffan och satte mig hos Amir, som lyssnade på historier ända till sent, sent på natten.

***

Gloria Jeans, Råda huset på Pyrmont Street, Alex, Claire och Stewie, Den äckliga kylen, Daniels karate, Harbourside, Anubhav, The Fudge Shop, Lemongrass med "Hanna Special"

Soliga dagar på balkongen med Robin Hobbs böcker, den jobbiga fågeln utanför köksfönstret, Bejeweled II, Josh & Yvette som snart ska få barn, de smiskande Koreanerna, Star City, Coles, ljudet från övergångsställerna, äta känguru på Oscar's, vårat tattiga gym, poolen med hud i, hur man kunde gå från Myer till QVB till The Galleries Victoria till Town Hall under jorden

Skittles, frostskador på Strand Hotel, helgen i Mollymoook, när Scotty the hottie visade magen, 2 for 1 coctails på Excelisor, Michaels nasty stories, toss the boss på Tailors on Central, "This train will terminate here", Adult bookstores, Puff pastries, vantar och mössa i skolan, chai latte och banana bread, Tori and Tamara

Forsränning, regnskogen, snorkling i barriärrevet, Bohemia Resort, tält i regninga Katoomba, surf på 7 mile beach INTE Byron Bay, Kernels popcorn, den omöjliga sängstommen, Darling Harbour och den där sista kvällen när jag aldrig slutade gråta.

Kommentarer
Postat av: J

Fan gör alla det eller? =/



Önskar jag också kunde dra tillbaka, men jag är ju en smula ovälkommen där i några år till hehe..

Och vad hette stället de gjorde smoothies på?

2008-11-13 @ 23:04:54
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: J

Boost!! =D Tack som fan, jag har verkligen gått och grämt mig över det där i flera månader nu!



Äh jag är väl kanske skyldig dom en mindre summa pengar, och kanske skyldig en bank en liten förklaring och sådär också haha

Helt enkelt skattebrott och kanske lite bankbedrägeri host host



Ett år i Brizzie, ni var i Sydney va?

2008-11-13 @ 23:23:34
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Michelle

Oooh jag har velat åka till Australien jättelänge!! Om ett par år kanske jag gör slag i saken, om jag kan vänta så länge haha! Meeen man behöver ju pengar..

2008-11-14 @ 02:12:20
URL: http://chelli.blogg.se/usa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0