Min hemliga last

Jag har länge försökt att förneka det. Hittat på ursäkter och bortförklaringar, vägrat se sanningen i vitögat. Kallat det tillfälligheter eller tillfälliga sinnesvagheter. Men så lördags, efter att jag tvingat folket på festen lyssna på basshunter för femte gången den kvällen går det upp för mig: Jag gillar faktiskt Basshunters musik, och jag gillar verkligen techno. Eller trance, eller dance, eller vilken kategori det nu faller under. Kort sagt så gillar jag dunka-dunka.

Enformiga refränger, elektroniska ljud och spår ihopsatta på datorn funkar tydligen för mig. Inget annat får mig på bra humör lika fort, inget annat säger party så som det gör. Dessutom är det bästa musiken att träna till. Dunk, dunk, ett, två. Dunk, dunk, tre, fyr, pusta, träna, svettas, gymma, dunk, dunk.

Jag känner mig lite ensam med denna lasten, finns det fler som jag? Hittills har reaktionerna på min musiksmak uteslutande bestått av rynkade näsor, föraktfulla fnysningar och kommentarer som ifrågasatt min kvinlighet. Och om det finns fler, kan ni tipsa om några bra låtar?? I gengäld presenterar jag mina favoriter just nu:

Krazy - Pitbull ft. Lil' Jon
Satisfaction - Benny Benassi
Infinity 2008 - Guru Josh Project
Caramelldansen (speedycake remix) - Caramell
Angel in the night - Basshunter
Sweetest ass in the world - Alex C feat Y-ass
Pjanoo - Eric Prytz
Paddy's Revenge - Steve Mac

Kommentarer
Postat av: Anonym

cascada - miracle

basshunter - all i ever wanted

groove coverage - on the radio (pulsedriver mix)

scooter - one (always hardcore)

2008-11-17 @ 09:57:37
Postat av: lyssie

jo hallå! I love it toooooooooooooooo...

men det är bäst om man är på ett ställe som SENSATION WHITE! åh jag e så arg att jag missade det i lördags =(





pusssss

2008-11-17 @ 15:50:01
URL: http://alyssas.blogg.se/
Postat av: Little Miss Splendid

Darude ft. Blake Lewis- I Ran (So far away)

Lady Gaga- Pokerface

2008-11-17 @ 17:50:58
URL: http://madamegeniale.blogspot.com
Postat av: Michelle

Oh my, du hade trivts här!! I Tampa spelas mycket sån typ av "negerdunk" med Lil'Jon och andra som han, typ Flo Rida (Low, In Da Ayer, Elevator). Lil Wayne har också den typen av musik lite (dunk, rap, skönt flow). Prova! "Let it Rock" är inte så supersnabb men en sjukt BRA låt med!

2008-11-17 @ 19:09:39
URL: http://chelli.blogg.se/usa
Postat av: Rebecka

http://www.youtube.com/watch?v=kh7YpPTwWP0



Grym danslåt! För övrigt har jag också snöat in på Satisfaction :D

2008-11-17 @ 23:44:55
URL: http://rbka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0